вівторок, 12 травня 2020 р.

Дистанційне навчання. Українська література (6-Б клас)


Тема. Павло Глазовий. «Еволюція». «Найважча роль». Іронічно-пародійна, викривальна спрямованість гумористичних і сатиричних творів
1.     Пригадайте визначення літературознавчих термінів гумор, сатира, гумореска.
2.     Знайомство з творчістю П. Глазового
Ім’я Павла Глазового — це символ сучасного українського гумору. Дотепно, у чудовій поетичній формі письменник підсміюється над лінькуватими й недолугими, над заздрісниками й хвальками, над пихатими й нерозумними. Та найбільшою турботою гумориста є дуже болюча тема — захист рідної мови від «безбатченків» (детальніше у підручнику на ст. 250).
3.     Виразно прочитайте гумореску «Еволюція» (ст. 250)

4.     Запишіть у зошити
Еволюція — природне явище зміни популяцій, видів рослинного і тваринного світу і ознак у часі в ході історії Землі.
Тема: зображення допитливого хлопчика, якого цікавить питання, чому мавпи досі не стали справжніми людьми.
Ідея: засудження тих, хто ганьбить ім’я людини.
Основна думка: людина повинна завжди бути справжньою людиною, де б і в якій ситуації вона не опинилася.
5.     Письмово прокоментуйте останнє речення гуморески «Еволюція»
6.     Виразно прочитайте гумореску «Найважча роль» (ст. 251)
7.     Запишіть у зошити
Тема: схвалення матір’ю свого синочка за талант, який він врешті-решт не виявив «на сцені у третій дії».
Ідея: засудження хвалькуватості, бездушності, невміння на справі довести свої знання, обдарованість.
Основна думка: не маючи здібностей, хисту, ніколи не станеш справжнім професіоналом.
8. Розв’яжіть тестові завдання до гуморески «Найважча роль»
1. Мати свого синочка:
а) критикує;
б) захищає;
в) вихваляє.
2. Синочок вчиться вже два роки:
а) в університеті мистецтв;
б) інституті культури;
в) студії при театрі.
3. Хто займався навчанням хлопця?
а) Професора;
б) співаки і актори;
в) режисери.
4. Синочка мати називає:
а) обдарованим;
б) любим;
в) професіоналом.
5. Роль названо найважчою, бо:
а) необхідно було мати неабиякий талант для її виконання;
б) малося на увазі висловлювання необдарованості хлопця;
в) по суті, вона була такою.
9. Засоби гумористичного зображення у творах П. Глазового (записати у зошит):
— гіперболізація (перебільшення певних рис, якостей героя, що викликає сміх); сполучення реального й фантастичного, трагічного і смішного в одному епізоді; надання комусь невластивих йому рис;
— мовний суржик персонажів;
— іронічні авторські коментарі;
— карикатурне зображення героя (спотворений вигляд).


Немає коментарів:

Дописати коментар