Готуємося до контрольної роботи

Контрольна робота з теми "Повторення вивченого в початкових класах" (комбінована) 5 клас (за новою програмою)


І варіант
          
1. Вкажіть, які є види мовленнєвої діяльності
А) аудіювання, читання                     В) аудіювання, письмо, читання
Б) говоріння, письмо                         Г) аудіювання, читання, говоріння, письмо
2. Щиро дякую, спасибі – це етикетні формули
А) прощання                                      В) привітання
Б) вдячності                                       Г) вибачення
3. Текст – це
А) два речення                                  Б) група речень
В) група речень, об’єднаних між собою темою, основною думкою та граматично
Г) група речень, об’єднаних темою
4. Спонукальним є речення (розділові знаки в кінці речення пропущено)
А) Прилітайте, лелеки                     Б) Пахне скошена трава
В) Ліси мої, хто вас убереже           Г) Ти готовий до змагання
5. Лексика – це
А) сукупність усіх звуків мови        В) сукупність усіх частин мови
Б) сукупність усіх слів мови            Г) сукупність фразеологічних зворотів
6. Вкажіть, які є типи мовлення
А) розповідь                                      В) розповідь, опис, роздум
Б) опис, розповідь                             Г) роздум
7. Складіть діалог (5-6 реплік) з другом (подругою) «Як пройшов твій вихідний день?»
________________________________________________________________________________
________________________________________________________________________________
________________________________________________________________________________
________________________________________________________________________________
________________________________________________________________________________
________________________________________________________________________________
________________________________________________________________________________
________________________________________________________________________________

8. Розподіліть слова: 1-й стовпчик – однозначні, 2-й – багатозначні
Горобець, рукав, гострий, світлий, айсберг, крило, довгий, багатий, похмурий, золотий, земля, іти, диктант, весело, трактор, м’який, суфікс, абетка, ванна, сонце, летіти, ніс.













9. Складіть три речення: розповідне, питальне, спонукальне.
________________________________________________________________________________
________________________________________________________________________________
________________________________________________________________________________
________________________________________________________________________________
________________________________________________________________________________




ІІ варіант
          
1. Той, до кого звертаються це
А) адресат                                                 В) учасник діалогу
Б) адресант                                               Г) учасник полілогу
2. Якого правила не слід дотримуватися під час спілкування
А) бути ввічливим, привітним                 В) використовувати грубі слова
Б) уважно слухати співрозмовника         Г) не розмовляти без потреби голосно
3. Те, про що йдеться в тексті, це
А) мікротема                                             В) ідея тексту
Б) основна думка тексту                          Г) тема тексту
4. Розповідним є речення (розділові знаки в кінці речення пропущено)
А) Дорогу залило водою                           Б) Ти читав казку «Яйце-райце»
В) Вчіться наполегливо й старанно          Г) Скільки значень має слово серце
5. Багатозначним є слово
А) диктант                                                 В) підмет
Б) ніс                                                          Г) автобус
6. Вкажіть, які є типи мовлення
А) розповідь                                      В) розповідь, опис, роздум
Б) опис, розповідь                             Г) роздум
7. Складіть діалог (5-6 реплік) з другом (подругою) «Як пройшов твій вихідний день?»
________________________________________________________________________________
________________________________________________________________________________
________________________________________________________________________________
________________________________________________________________________________
________________________________________________________________________________
________________________________________________________________________________
________________________________________________________________________________
________________________________________________________________________________

8. Розподіліть слова: 1-й стовпчик – однозначні, 2-й – багатозначні
Горобець, рукав, гострий, світлий, айсберг, крило, довгий, багатий, похмурий, золотий, земля, іти, диктант, весело, трактор, м’який, суфікс, абетка, ванна, сонце, летіти, ніс.













9. Складіть три речення: розповідне, питальне, спонукальне.
________________________________________________________________________________
________________________________________________________________________________
________________________________________________________________________________
________________________________________________________________________________

________________________________________________________________________________


Контрольна робота з теми "Просте ускладнене речення.Складне речення" (тест)
Варіант І
      1.   Визначте правильне твердження
А. Звертання не буває членом речення.
Б. Вставні слова не виділяються комами.
В. Кому між однорідними членами речення ставлять, якщо вони з’єднані повторюваним сполучником -і або -та (у значенні -і)
      2.   Укажіть речення, в якому є однорідні члени
А. Тополі й пальми, кедри й осокори тебе зустрінуть з висоти.
Б. Давно за північ, та не можу спати.
В. Підуть дощі, а там і сніг нагряне.
3. Укажіть речення, в якому є поширене звертання (розділові знаки пропущено)
А. Нашуміть мені пісню тополі і про радість свою і біду.
Б. Моя подруга Ганнуся якось зайшла до мене.
В. Який глибокий ти даруєш спокій моя далека вечорова зоре.
4. Вставне слово є у реченні (розділові знаки пропущено)
А. Дивна річ лежить переді мною.
Б. Можливо буде віхола.
В. Ранньою весною буває на річці повінь.
5. Правильно поставлено розділові знаки в реченні
А. Він здається все знав переживав-передумав.
Б. Ой, чого, ти, земле, молодіти стала?
В. Як на лихо, забарилась вона в сусідів.
6. Складним є речення
А. На воді лежали широкі темно-зелені листки, а поміж них жовтіли голівки лілей.
Б. І земля, і вода, і повітря – все поснуло.
В. засинає місто після праці під нічною ковдрою.
7. Уведіть у подане речення Як я часто згадую тебе…! поширене  звертання
8. Продовжте речення, увівши до нього однорідні члени і поставивши розділові знаки
Ведмеді харчуються різноманітною їжею…
9. Зробіть синтаксичний розбір складного речення
У бур’янах блукає літо, картопля квола там росте.

Варіант ІІ
     1.     Визначте правильне твердження
А. У реченні не може бути два і більше рядів однорідних членів.
Б. Вставні слова бувають другорядними членами речення.
В. Звертання бувають поширені та непоширені.
2. Укажіть речення, в якому є однорідні члени
А. У кінці саду копали грядки.
Б. Зніми мені легенькою рукою сніжинку із брови.
В. Вода гоготіла, гурчала струмками.
3. У якому реченні є поширене звертання (розділові знаки пропущено)
А. Земле рідна скільки буду жити стільки і любитиму тебе!
Б. То ж не в’яньте квіти!
В. Візьми Свароже сірий камінь.
4. Вставне слово є у реченні (розділові знаки пропущено)
А. Тут навіть повітря несло в собі золотисті відтінки.
Б. Ніхто не може світла пережити.
В. Може я зміг би вам чимось допомогти?
5. Пунктуаційну помилку допущено в реченні
А. Осінь ходить по краю, та виганяє птиць із гаю.
Б. Здрастуй, моя прадідівська хато!
В. Осінній сад ще яблучка глядить, листочок-два гойдає на гілляках.
6. Складним є речення
А. Десь вітер грає на віолончелі.
Б. Весна зупинилась над кручею, і плачуть останні сніги.
В. Сині очі волошок задивились у душу мені.
7. Поставте розділові знаки в реченні
На щастя з відрядження батьки привезли чимало гостинців солодощі книги іграшки.
8. Продовжте речення, увівши до нього однорідні члени і поставивши розділові знаки
В осінньому лісі пахне…
9. Зробіть синтаксичний розбір складного речення

Ще тримались по садках пізні сливи, як раптово пішов сніг.
Контрольна робота з теми «Лексикологія. Фразеологія» 6 клас
 7 клас Дієприкметник

І варіант
1.Укажіть рядок дієприкметників
А. заколисаний, омолоджений, захоплюючий, працюючий
Б. зеленіючий, зелений, позеленілий, зелено
В. чорний, почорнілий, чорніючий, добрий
Г. нишпорити, знайде, невтомне, зроблений
2. Укажіть рядок дієприкметників пасивного стану
А. гарцюючий, прочитаний, посивілий, лежачий
Б. сказаний, колотий, одягнутий, створений
В. вигоєний, прикипілий, засохлий, ріжучий
Г. світліючий, посунутий, зігнений, посивілий
3. Укажіть рядок, у всіх словах якого пишеться -нн-
А. незбагне́н..ий, досліджен..ий, припинен..ий, несказа́н..ий
Б. наповнен..ий, нездолан..ий, нескорен..ий, незрівня́н..ий
В. неосвіте́н..ий, осріблен..ий, самовпевнен..ий, довгождан..ий
Г. злочин..ий, вогнен..ий, незліче́н..ий, нездолан..ий
4. Укажіть рядок, у якому всі дієприкметники з часткою -не пишуться разом
А. не/закінчена історія, не/наповнений водою басейн, не/прибрана кімната, не/випрана постільна білизна
Б. не/озброєні безпомічні люди, не/вирішені досі проблеми, не/засіяне поле, не/виконане домашнє завдання
В. не/надана допомога, не/прочитана книжка, не/пришитий ґудзик, не/надрукована стаття
Г. не/зібрана спіла полуниця, не/орані поля, ніким не/полохані звірі, не/фарбована підлога
5. Укажіть рядок словосполучень «дієприкметник іменник»
А. нависла хмара, печений хліб, зношений одяг, поділене горе
Б. червона хустина, березовий віник, згадані рядки, заплакані діти
В. білі троянди, вибілене полотно, подарована братом, темна ніч
Г. кудлатий собака, мамині чоботи, вишитий рушник, засіяне поле
6. Укажіть речення з дієприкметниковим зворотом (розділові знаки пропущено)
А. Цвіла приморожена осінь.
Б. Сонце схоже на згасаюче багаття.
В. Повітря насичене несказанною ніжністю.
Г. Я чую пісню в щасті оспівану.
7. Установіть відповідність між дієприкметниками та їх видами
1. активний теп. часу            А. колотий, одягнутий,
                                                   замкнений, сказаний
2. активний мин. часу          Б. лежачий, працюючий,
                                                  стоячий, ріжучий
3. пасивний                           В. посивілий, засохлий,
                                                  прикипілий, пожовклий
8. Установіть відповідність між дієсловами та суфіксами, за допомогою яких від цих дієслів можна утворити дієприкметники
1. працювати                        А. -ен, -т
2. засохнути                         Б. -л
3. одягнути                           В. -юч
                                              Г. -цьк
9. Спишіть речення і зробіть повний морфологічний розбір дієприкметників як особливої форми дієслова
Тиша оповила землю, вкриту снігом. Вечірнє повітря все ще тремтить живим акордом завмираючих звуків.

ІІ варіант
1.Укажіть рядок дієприкметників
А. блакитненький, засиніти, синіючий, синьо
Б. рожевий, рожевіти, рожевіючий, рожево
В. пломеніючий, посріблений, опалий, пожовклий
Г. зрілий, зріти, заплітаючи, заплетений
2. Укажіть рядок дієприкметників активного стану
А. зменшений, причесаний, прибраний, закутий
Б. палаючий, присохлий, сяючий, читаючий
В. стертий, написаний, зрізаний, люблячий
Г. шитий, политий, відображений, жовтіючий
3. Укажіть рядок, у всіх словах якого пишеться -нн-
А. вогнен..ий, блажен..ий, непримире́н..ий, незліче́н..ий
Б. неприми́рен..ий, заплетен..ий, незнище́н..ий, добірн..ий
В. незді́йснен..ий, дозволен..ий, незни́щен..ий, списан..ий
Г. обурен..ий, бажан..ий, написан..ий, прибран..ий
4. Укажіть рядок, у якому всі дієприкметники з часткою -не пишуться окремо
А. не/переказаний текст, не/домальована мною картина, не/зів’яла квітка, не/визначений час зустрічі
Б. ніким не/бачене диво, тарілка не/вимита сестрою, ще не/розгадана таємниця, не/зрізане, а зламане дерево
В. не/розв’язаний вузлик, не/добудована школа, не/зачинені двері, людина не/стомлена
Г. не/відправлений лист, не/фарбоване ніколи волосся, не/відремонтований будинок, не/загартована часом людина
5. Укажіть рядок словосполучень «дієприкметник іменник»
А. вишитий рушник, вибілене полотно, засіяне поле, заплакані діти
Б. сплетений вінок, розказана байка, білі троянди, згадані рядки
В. підсолений борщ, темна ніч, побілена стеля, чарівні квіти
Г. почорніла земля, подарована братом, кудлатий собака, мамині чоботи
6. Укажіть речення з дієприкметниковим зворотом (розділові знаки пропущено)
А. На розвилці доріг стояв одноповерховий будинок із зеленіючим ґаночком.
Б. Вузька дорога повела в гори які поросли густими лісами.
В. Про щастя здобутеє нами шепочуть зелені жита
Г. Її щоки спалахують, як мак, потім бліднуть погасаючи холонучи.
7. Установіть відповідність між дієприкметниками та їх видами
1. активний теп. часу            А. пишучий, співаючий,
                                                   стоячий, діючий
2. активний мин. часу          Б. потемнілий, пожовклий,
                                                  опале, посивіла
3. пасивний                           В. викручена, увінчана,
                                                  намальований, підрізаний
8. Установіть відповідність між дієсловами та суфіксами, за допомогою яких від цих дієслів можна утворити дієприкметники
1. пожовтіти                        А. -ен, -т
2. співати                             Б. -л
3. полоти                             В. -юч
                                             Г. -цьк
9. Провідміняйте дієприкметники, позначте відмінкові закінчення
Зростаючий, зігрітий
Контрольна робота з теми «Літературні казки: твори І.Франка, В. Королева-Старого,  В. Симоненка, Г. Малик» (тест)
5 клас Контрольна робота з теми "Літературні казки: твори І. Франка, В. Королева-Старого, Г. Малик"

І варіант
І рівень
1. Знайдіть четверте «зайве»
А. «Фарбований Лис»
Б. «Незвичайні пригоди Алі в країні Недоладії»
В. «Летючий корабель»
Г. «Цар Плаксій та Лоскотон»
 2. Лиса Микиту з казки І.Франка «Фарбований Лис» покарали
А. за обман
Б. за жорстокість
В. за жадібність
Г. за доброту
3. Кого з героїв немає в казці «Хуха-Моховинка»
А. кози Лиски
Б. лісника
В. кози Марти
Г. Хо-суковика
4. Як повелася з дідусем Моховинка, коли він опинився в заметі?
А. помстилася 
Б. відплатила добром   
В. проігнорувала його
Г. насміялася з нього
5. Хто у казці «Цар Плаксій та Лоскотон» помер від сміху?
А. Макака  
Б. Лоскотон
В. Нудота
Г. Цар Плаксій
6. Яку першу справу доводить Аля з казки Г. Малик «Незвичайні пригоди Алі в країні Недоладії»?
А. пришила крильце бабці
Б. врятувала бджолу
В. вишила квітку
Г. домалювала вухо Недоладьку
ІІ рівень
Установіть відповідність
Герой
Пісня
1.     Аля
2.     Кат
3.     Недочеревик
4.     Недороль Десятий
А. Всі чомусь мене обходять стороною.
 І ніхто не привітається зі мною.
І ніхто мені руки не подає —
всі не люблять ремесло моє!
Б. Що тут не доробив — отам вилазить боком!
Буває що добро з одним виходить оком!
В. А дехто години вбиває.
А дехто хвилини втрачає!
А дехто секунди губить,
Бо дехто свій час не любить.
Г. Порожня голова — не диво.
І з нею можна жить щасливо.
Думки до неї не приходять
І мрії з розуму не зводять.
Д. От і виходить, бачте, що душа
не коштує і мідного гроша!
Бо я за те й копієчки не дам,
чого побачити не можу сам!

ІІІ рівень
1. Назвіть спільні та відмінні ознаки літературних та народних казок.
2. Опишіть дядька Лоскотона.
ІV рівень
Виконайте одне із завдань
А. Висловіть судження про те, що треба робити, щоб не опинитися в Недоладії?
Б. З’ясуйте роль імені персонажів у розкритті змісту казки  В.Симоненка «Цар Плаксій та Лоскотон»).

ІІ варіант
І рівень
1. Знайдіть четверте «зайве»
А. «Незвичайні пригоди Алі в країні Недоладії»
Б. «Хуха-Моховинка»
В. «Ох»
Г. «Цар Плаксій та Лоскотон»
2. Де повинен був украсти курку Лис Микита
А. у магазині 
Б. у лісі
В. на торговиці   
Г. у хліві
3. Кого з героїв немає в казці «Фарбований Лис»
А. Ведмедя
Б. Кабана
В. Зайчика-побігайчика
Г. Вовчика-братика
4. Якою хухою була Моховинка? (В. Королів-Старий  «Хуха-Моховинка»)
А. лісовою  
Б. польовою    
В. гірською
Г. болотною
5. Ким стали кровопивці-сльозівці? (В. Симоненко «Цар Плаксій та Лоскотон»)
А. мишами
Б. жабами   
В. п’явками    
Г. гадюками
6. Кому Аля з казки  Г. Малик «Незвичайні пригоди Алі в країні Недоладії» допомогла перетворитися у красивого хлопця?
А. Першому Недораднику
Б. Недовусу    
В. Недобороді
Г. Недоладьку    
ІІ рівень
Установіть відповідність
Герой
Вчинок
1.     Недопопелюшка
2.     Перший Недорадник
3.     Недороль Десятий
4.     Недочеревик
А. намагається провести Алю до годинникаря
Б. підписує наказ про страту Алі
В. закручує гвинтика на защіпці кватирки
Г. записує адреси недороблених справ
Д. наказує гвардійцям відвести Алю в підземелля

ІІІ рівень
1. Назвіть другорядних персонажів казки І.Франка «Фарбований Лис».
2. Опишіть Хуху-Моховинку
ІV рівень
Виконайте одне із завдань
А. Напишіть пам’ятку для дітей «Як стати оптимістом» (на основі прочитаних казок та власних спостережень).

Б. Висловіть судження про те, завдяки чому Алі вдалося врятуватися самій і визволити Недоладію?



А. Контрольна робота з теми "Іменник" (тест)
Б. Контрольне читання мовчки (тест)
6 клас

Варіант 1

1. У якому рядку всі слова є іменниками?
А. Синь, тисяча, удень.
Б. Зорепад, четвертий, зранку
В. Мужність, працювати, узимку.
Г. Звертання, синява, сміливість

2. У якому рядку всі слова є іменниками спільного роду?
А. Листоноша, учитель, директор.
Б. Староста, задавака, сирота.
В. Професор, колега, суддя.
Г. Незнайко, плакса, степ.

3. У якому рядку всі іменники належать до мішаної групи?
А. Вишня, вода, дача.
Б. Груша, круча, сажа.
В. Пісня, каша, свіча.
     Г. Земля, Марія, площа.

4. У якому рядку всі іменники в кличному відмінку мають закінчення –ю?
А. Матуся, Катя, бабуся.
Б. Гора, буря, сосна.
В. Книга, мова, Софія.
Г. Дитина, неня, сестра.

5. У якому рядку всі іменники — жіночого роду?
А. соло, рагу, шасі, депо, таксі
Б.  канікули, Суми, Чернівці, столи, друзі
В. місіс, мадам, леді, путь, Беатріче
 Г. душа, рай, син, дитинча

6.  У якому рядку всі іменники мають фор­му тільки однини?
А. Піднесення, мрія, думка.
Б. Ворота, молодь, стіл.
В. Радість. Дніпро, листя.
 Г. Колосся, артист, листок.

7. Установіть відповідність між відмінами та іменниками.
А. Перша                             1. Каченя, курча, тигреня.
Б. Друга                               2. Честь, річ, гордість.
В. Третя                               3. Тополя, Ілля, плакса.
Г. Четверта                          4. Степ, сонце, подвір’я.

8. Навести приклад іменників(5-6) , що вживаються тільки у формі однини.

9. Із поданого речення випишіть іменник у називному відмінку, зробіть його розбір як частини мови.
Внизу Дніпро котитиме блакить.



                                               Варіант 2

1. У якому рядку всі слова є іменниками?
А. Біг, мільйон, вгорі.
Б. Лісостеп, п’ятеро, зранку.
В. Вечеря, десяток, свято.
Г. Сміливий, перший, улітку.

2.                У якому рядку всі слова є іменниками спільного роду?
А. Староста, лікар, інженер.
Б. Суддя, прокурор, незнайко.
В. Канікули, зозуля, плакса.
Г. Бідолаха, непосида, забіяка.

3.  У якому рядку всі іменники мають фор­му тільки однини?
А. Піднесення, мрія, думка.
Б. Ворота, молодь, стіл.
В. Радість. Дніпро, листя.
Г. Колосся, артист, листок.

4. У якому рядку наведено іменники, у котрих неправильно утворено форму кличного відмінка?
А. Друже, брате, товаришу.
Б. Краю, пташе, козаче.
В. Голуб, Сергіє, брату.
Г. Земляче, Андрію, батьку.

5. У якому рядку всі слова є іменниками чоловічого роду?
А. Какаду, парта, Одеса.
Б. Сан-Франциско, месьє, ательє.
В. Капрі, фортепіано, Токіо.
Г. Шимпанзе, козак, маестро.

6. Укажіть рядок, в якому в усіх іменниках уживається літера е в суфіксах.
А. Стріч…чка, намист…чко, усміш…чка
Б.  Варен…чок, вул…чка, рушн…чок.
В. Серп…чок, він…чок, журавл…чок.
Г. Розумн…чка, племінн…чка, світл…чка.

7. Установіть відповідність між відмінами та іменниками.
 А. Перша                             1. Щастя, сузір’я, день.
 Б. Друга                               2. Галченя, каченя, ім’я.
 В. Третя                               3. Листоноша, круча, земля.
 Г. Четверта                          4. Радість, розкіш, любов.

8. Знайдіть помилки у словосполученнях і запишіть їх правильно.
Жовті листя, розрослися коріння, важкі колосся.

9. Із поданого речення випишіть іменник у місцевому відмінку, зробіть його розбір як частини мови.
Бродить ніч по вулицях зимових.




Сіроманець
         До школи Сашко ходив стежкою, лісом. Того дня до школи він не пішов. Пригарбав листям портфель, щоб не носитися, і подався до яру.
         Раптом Сашко відчув, що хтось дивиться йому в спину. За дубом стояло теля. Сашко підійшов до теляти, хотів було почесати йому за вухом, але рука завмерла: перед Сашком стояв вовк. Сашко задерев’янів. Сіроманець тим часом обнюхав його з ніг до голови і ліг на листя. Сашко потроху відторопів і сам сів навпочіпки біля Сіроманця. Вовк потягнувся до нього мордою і лизнув Сашкове коліно.
         – А  за вовками погналися по степах на вертольоті – даром бензин палять! – засміявся Сашко. - Пиріжка з печінкою хочеш?
          Де того портфеля шукати? Вовк і собі зачав нюхати під дубами і тихо вискнув – портфель! Пиріжки з печінкою вовк, видно, любив з дитинства: проковтнув, навіть не прожувавши!
         У яру були покинуті глинища. Ніхто не навідувався до них роками. Туди і привів Сашко Сіроманця. Вибрав підходящу нору, розчистив її трохи, нарвав пирію, настелив і ліг сам. Сіроманець заліз і собі, обнюхав стіни, сів поруч із Сашком.
-Поки поживеш тут. Потрохи я підготую батька, щоб ти перейшов жити до нас додому. Чого ти сам будеш тинятися? Зграю твою перебили, лишився ти сам – будеш жити у нас. На харчі я тобі зароблю, сяду на все літо на трактор – от тобі і харчі… Не треба лише падати духом.
         Вовк слухав, поклавши морду на лапи.
Для Сашка настали дні щастя і тривог. Сіроманець проводжав його лісом до школи, зустрічав на узліссі. Одного разу Сашко відкрив, що Сіроманець сліпий. Він показував вовкові малюнки у журналі "Натураліст”, а Сіроманець дивився кудись у просторінь, в одну точку. Сашко провів рукою по очах Сіроманця – той не змигнув. Лизнув лиш Сашкову руку. На другий день Сіроманець Сашка не зустрів. Даремно Сашко гукав його, шукав слідів на снігу. Сашко побіг до глинищ. Біля вовчої нори сніг лежав чисто. Цієї ночі Сіроманець тут не ночував. Гірко і тоскно стало Сашкові. Уночі Сашко проснувся від собачого лементу.
-Вовка спіймали. Впав, бідненький таки у яму… До кузні його повезли, - сказала мама.
          …Сашко вийшов у коридор, намацав татові валянки, накинув кожушок, пішов подвір’ям до груші. На груші на сучку висів садовий ніж. Сашко взяв ножа і вибіг на вулицю.
          Біля кузні оглянувся, прислухався, обійшов кузню – ні вікна, ні віконця. Скинув кожушину і поліз на берест. Лізти не давали татові валянки. Сашко махнув однією ногою, другою, валянки поспадали – поліз босий. Нараз він опустився на засніжений дах кузні. Знайшов отвір і бухнувся біля Сіроманця. Захрумкотіло під ножем мерзле мотузяччя, яким Сіроманець був прив’язаний до драбини. Вовк звівся на замлілі лапи.
– Ти, головне, не бійся. Як завтра відчинять двері – кидайся прожогом, напролом. Бо витягти тебе у діру в стелі я не можу… Найголовніше – кидайся і лети щодуху до лісу… Прощай, вовчику… Як будеш живий, не забувай мене, я тебе ніколи не забуду. Прощай! – Сашко обійняв Сіроманця, той лизнув Сашкові руки, щоку… Сашко приставив драбину, поліз у діру. Виліз, спустився берестом на землю. Взувся, накинув кожушину й побіг додому. (За М.Вінграновським; 480 сл.)

Виконання тестових завдань
1. До школи Сашко ходив
а) через ліс;
б) через яр;
в) через болото.
2. Вовка Сашко прийняв спочатку
а) за дитя;
б) за теля;
в) за щеня.
3. Сашко пригостив вовка
а) хлібом;
б) бутербродом;
в) пиріжком.
4. Сашко відвів вовка жити
а) у кущі;
б) у глинища;
в) на болото.
5. Вовка Сашко хотів оселити
а) у зоопарку;
б) у іншому лісі;
в) у себе вдома.
6. Дні спілкування з вовком стала для Сашка
а) днями невпевненості й страху;
б) днями щастя і тривог;
в) днями брехні й лицемірства.
7. Про сліпоту вовка Сашко дізнався, показуючи йому
а) журнал "Соняшник”;
б) журнал "Барвінок”;
в) журнал "Натураліст”.
8. У день, коли Сіроманець не зустрів Сашка, хлопець відчув
а) полегкість і заспокоєність;
б) відчуття провини;
в) гіркоту і сум.
9. Вовка упіймали, бо він
а) був поранений;
б) був засліплений фарами;
в) упав у яму.
10. До кузні Сашко потрапив
а) через двері;
б) через вікно;
в) через отвір у покрівлі.
11. Розв’язаному вовку Сашко порадив
а) кинутися на мисливців і поранити їх;
б) кинутися напролом і бігти до лісу;
в) удати з себе мертвого, а пізніше втекти.
12. Головна думка опрацьованого тексту  
а) схвалення милосердного і співчутливого ставлення до тварини;
б) схвалення винахідливості та спритності людей у знищенні тварин;
в) засудження мисливства як жорстокої промислу.




Контрольна робота з теми «Я і світ» (комбінована контрольна робота)
6 клас
I варіант
Початковий рівень
1. Що опустила осінь перед вікном бабусі (С.Черкасенко "Забула внучка в баби черевички...")?
 а) гілля з рожевими яблуками;
 б) горіховий листок;
 в) кетяг горобини;
 г) букет квітів.
2. Герой якого твору любив «какао пить, смоктати м’ятні гостинці»?
а) Дідусь Мороз («Підкова» І. Жиленко);
б) космічний гість («Пісенька про космічного гостя» Л. Костенко);
в) кольоровий кіт («Кольорові миші» Л. Костенко);
г) Гном («Гном у буфеті» І. Жиленко).
3. Чого не любив чинити Федько (В. Винниченко «Федько-халамидник»)?
а) ображати людей похилого віку;
б) брехати і видавати товаришів;
в) здобувати гроші крадіжкою;
 г) прогулювати заняття у школі.
4. Другорядними персонажами якого твору є Спірка і Стьопка?
 а) "Підкова";
 б) "Федько-халамидник";
 в) "Жар-птиця";
 г) "Мрії".
5. Хто приваблював Лесю Українку " у дитячі любі роки" ("Мрії")?
 а) "принци таємницею укриті";
 б) "вродливі королівни";
 в) "горді переможці";
 г) "хто розпростертий ... говорив: "Убий, не здамся!"
6. Вкажіть художній засіб:" Мотузочком диму хату прив’язала до небес".
 а) епітет;
 б) порівняння;
 в) метафора;
 г) гіпербола.

Середній рівень
7. Установіть відповідність
Вкажіть, із яких поетичних творів ці рядки
1. А бабка все стояла на дорозі,              а) «Тиша морська»;
Хустинкою торкаючись до сліз.             б) «Жар-птиця»;
2. Як би я тепер хотіла                             в) «Забула внучка в баби черевички…»;
У мале човенце сісти…                            г) «Гном у буфеті».
3. Летіла все вище, так гарно, так вільно,
як в найзолотішім, найкращім мультфільмі.
4. Навчився він чемних манер
в одної маркізи з фарфору.

Достатній рівень
Виконайте одне із завдань
·        Який висновок про чесність, порядність, дружбу можна зробити після прочитання оповідання В. Винниченка «Федько-халамидник»?
·        Доведіть на прикладі поезій Лесі Українки, що мужність, витриманість, велика сила волі поетеси допомогли їй у боротьбі зі своєю хворобою.

Високий рівень
Напишіть твір-мініатюру на одну з тем
1.     Федько – розбишака чи особистість? (за твором В. Винниченка)
2.     Ніжно цілую руки матері (за творами С. Чернілевського).
3.     У чому чаруюча краса дивосвіту (за творами  І. Жиленко).



II варіант
Початковий рівень
1. Чудодійні витвори  мами  захоплювався ліричний  герой  твору:
а) Л. Українки «Тиша морська»;
б) С. Чернілевського «Теплота родинного інтиму»;
в) В. Винниченка «Федько-халамидник»;
г) І. Жиленко «Підкова».
2. Федько-халамидник – герой однойменного твору В. Винниченка сміливо їздив
а) на конях;  
б) на собаках; 
в) на крижинах; 
г) на велосипеді.
3. У кого з героїв твору І. Жиленко були очі-намистинки?
а) гнома («Гном у буфеті»);
б) ґави («Жар птиця»);
в) Діда Мороза («Підкова»);
г) жар-птиці («Жар-птиця»).
4. Героїня поезії «Як дитиною, бувало…» була малою:
а) горда; 
б) чемна;  
в) чесна;  
д) смілива.
5. Чого найбільше хотіла лірична героїня  вірша «Тиша морська»?
а) купатися у морі;          
б) сісти у мале човенце і поплисти на схід сонця;   
в) здійснити морську подорож;     
г) поплавати з дельфінами.
6. У реченні І осінь їй тихенько опустила горіховий листок перед вікном використано
а) анафору;
б) гіперболу;
в) порівняння;
г) персоніфікацію.

Середній рівень
7. Установіть відповідність
Вкажіть, із яких поетичних творів ці рядки:
1. «Що, болить?» – мене питали,             а) «Теплота родинного інтиму…»;
 Але я не признавалась…                         б) «Мрії»;
2. Круг них світився то зелений сніг,      в) «Підкова»;
То голубий, то ніжно-фіалковий.             г) «Як дитиною, бувало…»
3. Весело і з ляском серед печі
Полум’я гуляє по гіллю.                                                    
4. Я дивилась на малюнках
Не на гордих переможців…

Достатній рівень
Дайте розгорнуту відповідь на одне з питань
·        Чому, на ваш погляд, дівчина вирішує повернути загублену підкову Дідусеві Морозу (І. Жиленко «Підкова»)?
·        Дослідіть, як в оповіданні В. Винниченка «Федько-халамидник» вирішується проблема порядності і лицемірства.

Високий рівень
Напишіть твір-мініатюру на одну з тем
1. Чого мене навчив твір «Федько-халамидник»? (за твором В. Винниченка)
2. Люби батьків своїх, бо вони цього варті (за вивченими літературними творами).
3. Чарівний світ дитинства, змальований у поезіях Лесі Українки.








Контрольна робота з теми «Правопис

 іменників» 6 клас

І варіант
1. У якому рядку всі слова пишуться з великої літери?
а) (М, м)ати (Б, б)ожа, (З, з)олоті (В, в)орота, (Г, г)азета «(Г, г)олос (У, у)країни»;
б) (С, с)ейм, (Г, г)олосівський (П, п)арк, (Д, д)ень (У, у)чителя;
в) (Р, р)різдво, (К, к)онституція  (У, у)країни, (Г, г)оверла;
г) (В, в)еликдень, (З, з)евс, (Н, н)овий (Р, р)ік.
2. Іменники, що вживаються тільки у формі множини, - це:
а) кияни, школярі, друзі, земляки;
б) Карпати, ворота, ножиці, окуляри;
в) гроші, води, сталі;
г) хлоп’ята, кури, солі.
3. У якому рядку в усіх словах правильно утворено форми імені по батькові?
а) Ігоревич, Юрівна, Олегівна;
б) Зіновіївна, Лукич, Іллівна;
в) Григорівна, Микитович, Андрійовна;
г) Сергіївна, Миколаївна, Васильовна.
4. У якому рядку всі іменники в кличному відмінку мають закінчення –ю?
а) Матуся, Катя, бабуся;
б) горя, буря, сосна;
в) книга мова, Софія;
г) дитина, неня, сестра.
5. Апостроф у формі орудного відмінка ставиться у таких іменниках:
а) гідність, заздрість, повість;
б) любов, верф, мати;
в) Січ, річ, сіль;
г) подорож, мудрість, синь.
6. Іменник з НЕ пишеться разом у такому реченні:
а) Найкраща показка – не/кулак, а ласка;
б) Перемагає не/дужий, а сміливий;
в) Комусь забава, а мені не/слава;
г) Шукай не/долі, а волі.
7. Записати слова, вставляючи пропущені літери. Позначте суфікси.
Сон..чко, жит..чко, стеж..чка, вузл..чок,, журавл..чок, діж..чка, міш..чок, кор..ння, ход..ння, звільн..ння, озбро..ння, гарбуз..ння, квасол..ння, пал..ння, вар..во, мел..во, добр..во, мар..во.
8. Утворіть від поданих власних назв чоловічі та жіночі імена по батькові, позначте суфікси.
Богдан, Сергій, Ілля, Василь, Григорій, Сава.
9. Розберіть виділений іменник як частину мови.
Акації саме стояли в цвіту, заквітчані безліччю білих китиць.

ІІ варіант
1. Не мають форми множини всі іменники в рядку:
а) степ, стовп, міст, вітер;
б) щирість, суміш, мідь, кров;
в) лінощі, староста, шульга, нечупара;
г) оплески, шахи, Суми, Інтернет.
2. У якому рядку неправильно утворено форми родового відмінка імен по батькові?
а) Івана Петровича, Людмили Василівни;
б) Марії Іванівни, Михайла Григоровича;
в) Ольги Ігорівної, Юлії Миколаївної;
г) Зої Юліанівни, Олени Валеріївни.
3. Визначте іменник, у якому на місці пропуску у закінченні давального відмінка однини слід писати іншу літеру, ніж у решти іменників:
а) столяр..ві;
б) каменяр..ві;
в) директор..ві;
г) бригадир..ві.
4. Закінчення –а у формі родового відмінка однини мають іменники:
а) футбол, танець, вальс;
б) пісок, борщ, мед;
в) вокзал, біг, роман;
г) Київ, Харків, Дніпро.
5. У якому рядку наведено іменники, у котрих  неправильно утворено форму кличного відмінка?
а) Друже, брате, товаришу;
б) краю, сину, козаче;
в) голуб, Сергіє, брату;
г) земляче, Андрію, батьку.
6. У яких іменниках у формі орудного відмінка однини відбувається подовження кінцевого приголосного основи?
а) Заполоч, блакить, височінь;
б) нехворощ, фальш, суміш;
в) повість, любов, річ;
г) мати, гордість, північ.
7. Записати, взявши, де потрібно, у лапки іменники – власні назви.
Поема Енеїда, гора Говерла, газета Українське слово, річка Дністер, готель Україна, теплохід Леся Українка, озеро Сиваш, вулкан Фудзіяма, печиво Літо.
8. Утворіть від поданих власних назв чоловічі та жіночі імена по батькові, позначте суфікси.
Хома, Андрій, Ілля, Василь, Сава, Валерій.
9. Розберіть виділений іменник як частину мови.
Крізь мереживо листя і цвіту глибоко голубіє небо.




Контрольна робота з теми «Фонетика. Орфоепія. Графіка. Орфографія»  5 клас

Варіант І
1.Скільки літер містить український алфавіт?
А. 23;
Б. 33;
В. 30;
Г. 36.
2. У якому рядку всі слова записані за алфавітом?
А. край, будинок, зірка, груша;
Б. дзюрчить, яблуко, їхати, дощик;
В. велосипед, білка, дім, гора;
Г. ґанок, єнот, лев, озеро.
3.  Позначте рядок, у якому всі слова правильно поділені для переносу:
А. мі-сто, міс-то, ліс-ок, пар-та;
Б. хо-джу, пі-джак, ві-ддзвеніти, за-світло;
В. о-рел, кри-латий, до-звілля, ви-хід;
Г. буль-йон, ку-ку-руд-за, міль-йон, оа-зис.
4. У якому рядку допущено помилку при звуковому записі слів?
А. щука [шчу́ка];
Б. льон [л׳он];
В. їжак [їжа́к];
Г. твердий [твеᵘрди́й].
5. Визначте рядок, у якому всі слова мають один склад:
А. стіл, спів, мир, клас;
Б. слово, пісня, музика, тиша;
В. ячмінь, ліс, стоїть, річка;
Г. мати, рис, тин, мелодія.
6.  Позначте рядок слів, у яких наголошений останній склад: 
А верба, кропива, дочка, петля;
Б дошка, кицька, подруга, розвідка;
В решето, спина, середина, олень;
Г український, вимова, кілометр, кулінарія.
7. Перепишіть слова, поставте наголос та  потрібні літери на місті крапок.
Б..гаття, к..зак, шк..дник, х..жий, ч..рговий, вип..кти, ч..твер, позб..рала.
8. Зробіть звуковий запис слів
Донечці, ім’я, сталь, волосся.
9.  Установіть відповідність між словом та його характеристикою:
1. щабель                   А. на одну букву більше, ніж звуків;
2. джміль                    Б. на дві букви більше, ніж звуків;
3. біль                         В. кількість букв і звуків однакова;
4. явір                         Г. на один звук більше, ніж букв.

Варіант ІІ
1.У якому рядку всі літери голосні?
А. а, б, у, о, е, д;
Б. а, о, у, е, и, і;
В. о, у, і, ж, з, и;
Г. к, л, м, н, о, п.
2. У якому рядку всі слова записані за алфавітом?
А. хрущ, цап, червоний, шапка;
Б. зима, апельсин, велосипед, янгол;
В. перехід, олень, юний, мама;
Г. горіх, екскаватор, дим, ґедзь.
3. Позначте рядок, у якому всі слова не можна переносити з рядка в рядок:
А ясен, єгер, доля, сіль; 
Б ялина, тиша, шаль, тюль; 
В рояль, баян, Яків, ясний; 
Г  їжа, єнот, явір, мить.
4. Позначте рядок слів, у якому фонетичний запис відображає правильну вимову:
А. м’ята [мйа́та]; 
Б. береговий [береговий];
В. пісня [пі́с'нйа]; 
Г. учишся [учес'а].
5. Позначте рядок слів, у яких наголошений перший склад: 
А книжки, бички, доріжки, кохання;
Б мати, ліки, решето, тиша;
В босий, телевізор, легко, кухонний;
Г  синюватий, зелений, диво, добре.
6. Позначте рядок, у якому букви  ю, є позначають два звуки: 
А краєзнавчий, боєць, куля;
Б малювати, п'єса, рілля; 
В юрта, в'язати, віяло; 
Г  синє, м'ясо, навчання.
7. Перепишіть слова, доберіть до них спільнокореневі так, щоб чергувалися голосні в коренях. Запишіть парами.
Г͢ора – …, шк͢ола – …, бдж͢ола – …, н͢очувати – …, вит͢екти – …, спл͢ести – …, л͢етіти – …, бер͢егти – ….
8. зробіть звуковий запис слів
Ягня, твір, виллємо, сміється.
9. Установіть відповідність. До кожного рядка, позначеного цифрою, доберіть відповідник, позначений буквою:
1. дзьоб                   А. на один звук більше, ніж букв;
2. ящик                   Б. на один звук менше, ніж букв;
3. рояль                  В. на два звуки менше, ніж букв;
4. Ольга                  Г. однакова кількість букв і звуків.




Немає коментарів:

Дописати коментар