Тема. Л. Глібов. «Щука», «Жаба і
Віл»
1.
Виразно
прочитайте байки у підручнику, навчіться їх переказувати (ст. 238-240)
2.
Запишіть у зошит ідейно-художній
аналіз байки Л. Глібова "Жаба і Віл"
Тема: зображення жаби, яка намагалася позмагатися з волом стосовно розміру, в результаті «з натуги луснула — та й одубіла».
Ідея: засудження на прикладі жаби негативних людських вад, а саме жадібності, заздрості, пихатості, хвалькуватості(13 слайд)
Основна думка: «...найлучче жити, Як милосердний бог дає».
Тема: зображення жаби, яка намагалася позмагатися з волом стосовно розміру, в результаті «з натуги луснула — та й одубіла».
Ідея: засудження на прикладі жаби негативних людських вад, а саме жадібності, заздрості, пихатості, хвалькуватості(13 слайд)
Основна думка: «...найлучче жити, Як милосердний бог дає».
3.
Заповніть таблицю
«Риси характеру Жаби»
Риси характеру
|
Рядки з байки
|
Заздрісність
|
— Який здоровий, моя ненько!
|
Вигадливість
|
(Вигадлива була!)
— Ну, що, сестрице, як надмусь,
То й я така зроблюсь? |
Самовпевненість
|
А та не слуха…
дметься… дметься. |
Глупота
|
З натуги луснула — та й одубіла!
|
Цікавість до всього
|
Раз Жаба вилізла на берег подивиться…
|
4.
Запишіть ідейно-художній аналіз байки Л. Глібова "Щука"
Тема: зображення суду (його несправедливість і залежність від панівних класів) над Щукою, яка чинила різноманітну шкоду в ставку його мешканцям і отримала вирок —повернутися знову до річки.
Ідея: засудження дій судочинства, їх легковажність, безглуздість, а через образ Лисиці — підступності, хитрості, хабарництва.
Основна думка: "Як не мудруй, а правди ніде діти. Кінців не можна поховать...". Судді зобов'язані діяти відповідно до законодавства, а непідтримувати зацікавлену особу (Лисицю).
Тема: зображення суду (його несправедливість і залежність від панівних класів) над Щукою, яка чинила різноманітну шкоду в ставку його мешканцям і отримала вирок —повернутися знову до річки.
Ідея: засудження дій судочинства, їх легковажність, безглуздість, а через образ Лисиці — підступності, хитрості, хабарництва.
Основна думка: "Як не мудруй, а правди ніде діти. Кінців не можна поховать...". Судді зобов'язані діяти відповідно до законодавства, а непідтримувати зацікавлену особу (Лисицю).
5. Виконайте тестові завдання за змістом байки
1. Хто на Щуку
подав до суду «бумагу»?
а) Невідомо;
б) Осли;
в) Лисичка.
2. Скільки суддів
розглядало справу Щуки?
а) Семеро;
б) п’ятеро;
в) троє.
3. У чому
звинувачувалася Щука?
а) Ображала
мешканців ставка і не давала їм жити;
б) вкусила людину
за палець;
в) розруйнувала
греблю.
а) хитрий і
розумний;
б) справедливий та
чемний;
в) добрячий та
плохий.
5. Лисиця в суді
була представлена як:
а) свідок;
б) секретар;
в) стряпчий.
6. У чому була
суть першого вироку, який винесли судді по справі Щуки?
а) Ув’язнити на
один рік;
б) зварити з неї
юшку;
в) повісити на
вербі.
7. Яку пропозицію
подала Лисичка суддям стосовно покарання Щуки?
а) Спалити живою
на вогнищі;
б) миттєво
розстріляти;
в) кинути у річку.
8. Хто зайвий у
запропонованому ланцюжку героїв твору: Осли, Сорока, Шкапа, Цапи, Щука?
а) Осли;
б) Сорока;
в) Шкапа.
9. Кого з героїв
твору Л. Глібова «Щука» стосується прислів’я: «Не те в Кузьми на умі»?
а) Щуки;
б) Лисиці;
в) Цапа.
10. В якому році
Л. Глібов написав байку «Щука»?
а) 1856;
б) 1847;
в) 1858.
11. Лисиця називає
у байці Щуку:
а) негідницею;
б) розбійницею;
в) пройдохою.
12. Яка думка про
правду висловлюється у творі?
а) «Правда і у
вогні не горить, і у воді не тоне»;
б) «Як не мудруй,
а правди ніде діти»;
в) «Добрі вісті не
лежать на місці».
Немає коментарів:
Дописати коментар