Тема. Займенник: значення, морфологічні ознаки, синтаксична роль. Розряди
займенників
1. Перегляньте тематичне відео за посиланням
2. Опрацюйте і вивчіть правила у підручнику (ст. 190-191)
3. Прочитайте текст, випишіть займенники (підказка: займенників у тексті 4) і
вкажіть їх розряд за значенням. Наприклад: вам (особовий)
За
вікнами весна, тож хочу розповісти вам про її окрасу. Першими серед квітів весною з’являються
проліски, підсніжники, сон-трава. Пролісок – квітка ніжна, але смілива й
нетерпляча . Ще не зійде сніг, а вже крізь весняну снігольодову скоринку
пнеться цупкий паросток. Одна із легенд розповідає, що в той час, коли перші міфічні
люди були гнані з раю, йшов сніг і Єва дуже змерзла. Щоб її зігріти, кілька
мережаних сніжинок перетворились на квіти підсніжника – провісника тепла,
символу сподівання на краще майбутнє.
Серед небагатьох провісників весни після підсніжників, сон-трави і пролісків квапливо розправляє смарагдові листочки первоцвіт весняний. Про його популярність у народі свідчать численні назви: баранчики, божа ручка, жовтуха, зозулині черевички, ключики (суцвіття первоцвіту нагадує в’язку ключів). За легендою, то ключі весни, якими відмикають землю, щоб з’явилися квіти й трави.
Серед небагатьох провісників весни після підсніжників, сон-трави і пролісків квапливо розправляє смарагдові листочки первоцвіт весняний. Про його популярність у народі свідчать численні назви: баранчики, божа ручка, жовтуха, зозулині черевички, ключики (суцвіття первоцвіту нагадує в’язку ключів). За легендою, то ключі весни, якими відмикають землю, щоб з’явилися квіти й трави.
4. Відновити й
записати прислів’я, дібравши їхнє продовження з другої колонки. Підкресліть займенники як члени речення.
1. Навчай
інших - … того за плечима не носити.
2. Хто
багато робив, … тому
треба мало спати.
3.
Хто знання має, … і сам навчишся.
4.
Чого навчишся - … той мур зламає.
5. Хто
хоче багато знати, … той і багато знає.
5. Виконати вправу 502,
ст. 190 (письмово)
Немає коментарів:
Дописати коментар