пʼятниця, 10 квітня 2020 р.

Дистанційне навчання. Українська мова (10 клас)


Тема. Своєрідність займенника як частини мови. Розряди займенників за значенням, характеристика їх. Відмінювання займенників.
Попрацюйте з підручником (розгляньте таблицю розрядів займенників на ст. 161) та виконайте завдання:

1. Розкрийте дужки, вживаючи займенники в потрібній формі. З якими частинами мови співвідносяться ці займенники? Визначте синтаксичну роль займенників.
1. Але, може, (ви) б знайшли для (я) хоч (який-небудь) роботу (І. Франко). 2. (Я) тягнуся догори і сам собі не вірю: знову над (наш) хатою пролітають лебеді! (М. Стельмах). 3. Чіпка не може вжитися з панством, до (який) ще з дитинства затаїв ненависть (3 посібника). 4. Шукайте цензора в (себе) (Ліна Костенко). 5. Я (ти) не сльозою — ждатиму (В. Стус).
2. Перекладіть українською мовою. Порівняйте вживання займенників у двох споріднених мовах. Укажіть розряд займенників.
1. У этих озёр одно очень странное свойство: чем меньше озеро, тем оно глубже (К. Паустовский). 2. Листья чуть шумели над моей головой (И. Тургенев). 3. Я сделал только то, что всякий другой сделал бы на моём месте (А. Чехов).4. Иногда, если книга интересовала меня или надо было прочитать её скорее, я вставал ночью и зажигал свечу (М. Горький).
3. Провідміняйте подані займенники. Вкажіть їх розряди, особливості відмінювання.
Себе, абихто, я, чий-небудь, він, чийсь, що.
Наприклад:
Н.    -                я               абихто
Р.    себе          мене         абикого
Д.    собі          ….             ….
З.     себе
О.    ….
М.   ….

Немає коментарів:

Дописати коментар